ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: +30 2316008840

Cyber security

Ηλεκτρονικό «ψάρεμα»

Μάθετε πώς να προστατεύεστε από το Phishing και τις διαδικτυακές απάτες.

 

Να είστε προσεκτικοί με τα αυτόκλητα/κακόβουλα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και να μην ανοίγετε συνδέσμους με ύποπτο περιεχόμενο.

 

 

 

Δείτε περισσότερα εδώ
Cyber security

Online αγορές

Μάθετε πώς να ψωνίζετε με ασφάλεια στο διαδίκτυο.

 

Πραγματοποιείτε αγορές μόνο από αξιόπιστα ηλεκτρονικά καταστήματα και αποφεύγετε τα δημόσια δίκτυα Wi-Fi για ηλεκτρονικές αγορές.

 

 

Δείτε περισσότερα εδώ
Cyber security

Εφαρμογές για φορητές συσκευές

Μάθετε πώς να χρησιμοποιείτε με ασφάλεια και χωρίς ρίσκο τις εφαρμογές που εγκαθιστάτε στο κινητό σας.

 

Προχωράτε σε εγκατάσταση εφαρμογών για κινητά μόνο από ασφαλείς πηγές και ελέγχετε τις αξιολογήσεις και τα σχόλια για τις εφαρμογές αυτές.

 

Δείτε περισσότερα εδώ
Cyber security

Γενικοί κανόνες ασφαλείας

Ενημερώνετε τακτικά το λειτουργικό σύστημα, το πρόγραμμα περιήγησης στο διαδίκτυο και το λογισμικό προστασίας από ιούς των συσκευών σας.

 

Μάθετε πώς να προστατεύετε τις ηλεκτρονικές σας συσκευές από διαδικτυακούς απατεώνες.

 

Δείτε περισσότερα εδώ
Cyber security

Ασφαλείς τραπεζικές συναλλαγές online

Αναζητείτε το εικονίδιο "κλειδωμένο λουκέτο" στο πεδίο στο οποίο εισάγετε τη διεύθυνση του ιστοτόπου και χρησιμοποιείτε ξεχωριστό email για να επικοινωνείτε με την τράπεζα και άλλους οργανισμούς της εμπιστοσύνης σας.

 

Μάθετε πώς να κάνετε ασφαλείς τραπεζικές συναλλαγές online.

Δείτε περισσότερα εδώ

Η ενημέρωση και η επιφυλακτικότητα είναι τα καλύτερα όπλα σας κατά των κακόβουλων δραστηριοτήτων και της διαδικτυακής απάτης. Ελέγχετε τις πηγές πληροφοριών και να είστε προσεκτικοί όταν πραγματοποιείτε ηλεκτρονικές πληρωμές ή μεταφέρετε χρήματα σε άλλα πρόσωπα.

Όταν κάνετε ηλεκτρονικές αγορές, είναι σημαντικό να τηρείτε μερικές βασικές αρχές:

-        Χρησιμοποιείτε αξιόπιστα και ελεγμένα ηλεκτρονικά καταστήματα

-        Αναζητήστε από πριν πληροφορίες και σχόλια για κάθε νέο ηλεκτρονικό κατάστημα, καθώς και για κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα που δεν έχετε χρησιμοποιήσει μέχρι στιγμής.

-        Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί προς εξωπραγματικά μεγάλες μειώσεις τιμών ή ύποπτα χαμηλές τιμές εκπτώσεων.

-        Χρησιμοποιείτε διαφορετική διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης για την εγγραφή σας σε ηλεκτρονικά καταστήματα. Μην χρησιμοποιείτε τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με την οποία έχετε εγγραφεί για ηλεκτρονικές τραπεζικές συναλλαγές ή άλλους σημαντικούς τόπους αγορών.

-        Αποφεύγετε τις ηλεκτρονικές αγορές μέσω μη ασφαλών δημόσιων δικτύων Wi-FI, όπου δεν μπορεί να υπάρξει εγγύηση για την ασφάλεια της σύνδεσης με το Διαδίκτυο.

Μην αποθηκεύετε τα στοιχεία της τραπεζικής σας κάρτας σε φόρμες ηλεκτρονικών αγορών και σε προφίλ χρήστη ηλεκτρονικών καταστημάτων. Αυτό είναι μεν διευκόλυνση για τον χρήστη, αλλά εγκυμονεί πολλούς κινδύνους για τις χρηματοοικονομικές σας πληροφορίες.

Η συντήρηση και η ενημέρωση του λογισμικού που χρησιμοποιείτε αποτελούν σημαντικές προϋποθέσεις για την ορθή λειτουργία και την προστασία του. Οι παραγωγοί λογισμικού ανανεώνουν τακτικά τις εφαρμογές τους και η έγκαιρη επικαιροποίηση των εφαρμογών αυτών στις συσκευές σας μειώνει τον κίνδυνο επιτυχίας κακόβουλων ενεργειών.

Η δημιουργία ισχυρών κωδικών πρόσβασης μειώνει τους κινδύνους οι κωδικοί σας να "μαντεύονται" εύκολα από κακόβουλους φορείς. Οι ισχυροί κωδικοί πρόσβασης περιέχουν κεφαλαία και μικρά γράμματα, αριθμούς και ειδικούς χαρακτήρες και έχουν μεγαλύτερο μήκος. Εναλλακτικές των ισχυρών κωδικών πρόσβασης είναι οι λεγόμενες φράσεις πρόσβασης (pass-phrases). Ιδιαίτερες εκφράσεις που είναι εύκολο να τις θυμάστε και αποτελούνται από συνδυασμό λέξεων ή σύντομων προτάσεων που γράφονται με συγκεκριμένο τρόπο, ο οποίος είναι γνωστός μόνο στον χρήστη που τις χρησιμοποιεί.

Η χρήση πρόσθετου μηχανισμού επιβεβαίωσης συναλλαγών συνιστάται υποχρεωτικά παντού, όπου υπάρχει αυτή η δυνατότητα.

Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι επιθέσεων που στοχεύουν στην ανθρώπινη φύση και στην ψυχολογία του χρήστη που βρίσκεται πίσω από τη συσκευή (έξυπνο τηλέφωνο, tablet, υπολογιστής). Στόχος αυτών των επιθέσεων δεν είναι τόσο η παραβίαση της ασφάλειας της ίδιας της συσκευής, όσο η εξαπάτηση του χρήστη, ώστε να αποκτηθεί πρόσβαση στα στοιχεία του, όπως αριθμοί πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών, κωδικοί PIN, όνομα χρήστη και κωδικός πρόσβασης κ.λπ. Η κοινή ονομασία αυτών των επιθέσεων είναι Phishing. Η διαφορά στις ονομασίες προέρχεται από το κανάλι που χρησιμοποιείται για την επίθεση:

-        Phishing - επίθεση που χρησιμοποιεί ως κανάλι για τη διεξαγωγή της το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Είναι συνήθως τυχαία και σχετικά εύκολα αναγνωρίσιμη.

-        Smishing - επίθεση που χρησιμοποιεί ως κανάλι για τη διεξαγωγή της το mobile SMS.

-        Vishing - επίθεση που χρησιμοποιεί ως κανάλι για τη διεξαγωγή της φωνητική κλήση (Voice).

-        Spear phishing - στοχευμένη επίθεση phishing σε συγκεκριμένες ομάδες χρηστών. Η επίθεση είναι καλά προετοιμασμένη και στοχεύει ομάδες χρηστών με κοινά χαρακτηριστικά.

-        Whaling - επίθεση phishing με στόχο υψηλόβαθμους υπαλλήλους ή διαχειριστές συστημάτων (από την αγγλική λέξη Whale - κοίτος).

Business Email Compromise (BEC) ή CEO Fraud - πρόκειται για επίθεση phishing με στόχο ανώτατα διοικητικά στελέχη ενός οργανισμού. Ο στόχος είναι να εξαπατηθούν άτομα που συνήθως έχουν την εξουσία να δίνουν εντολές για μεγάλες πληρωμές ή μεταφορές ποσών ή να τις επιβεβαιώνουν. Με αυτόν τον τρόπο, από τη θέση κάποιου ψεύτικου «διευθυντή» ή «στελέχους», τα κακόβουλα πρόσωπα μπορούν να τα παραπλανήσουν για να προχωρήσουν σε πραγματοποίηση πληρωμών.